De leerling bereidt het eigen tutorgesprek voor. Aan de hand van de verkregen beoordelingen en eventuele andere ervaringen en informatie stelt de leerling een half A4tje op met de eigen sterke en zwakke punten en andere zaken die de leerling wil bespreken. Dit stuurt hij, uiterlijk 1 week voor het gesprek, per e-mail naar zijn tutor.
Verloop van het tutorgesprek (voorbeeldagenda):
- Opening
- Algemene stand van zaken
- Voldoet de opleiding aan de verwachtingen?
- Waar ligt je belangstelling?
- Studieverloop
- Hoe beoordeel je de studiebelasting?
- Wat vind je moeilijk en makkelijk aan de opleiding?
- Is dat veranderd sinds een vorig gesprek?
- Zijn alle projecten en opdrachten gemaakt?
- Zo nee, waarom niet?
- Hoe zit het met je absentie (presentie)?
- Bespreken en bekijken van studieresultaten
- Vragen en opmerkingen
- Afspraken
Tijdens het tutorgesprek worden ook de studieresultaten en onvoldoende beoordelingen besproken. De leerling kan zijn zienswijze toelichten op de gegeven beoordelingen. Leerling en tutor bespreken samen welke acties verder nodig zijn om verdere onvoldoende beoordelingen te voorkomen en maken hierover afspraken. Advisering en begeleiding door de tutor zijn hierbij belangrijk.
Hier worden links voor het tutorgesprek verzameld.
Tutorgesprekken ●
http://www.hum.uva.nl/onderwijs/rendement.cfm/8521E21E-6D61-4E24-BC21CFC52A717157
Leerstijlen volgens Vermunt ●
http://edukeet.blogspot.com/2009/11/leerstijlen-volgens-vermunt.html
Leerstijlen van Kolb ●
http://edukeet.blogspot.com/2009/11/de-leerstijlen-van-kolb.html
carrieretijger.nl > carriere > zelfonderzoek > persoonlijk-ontwikkelingsplan ●
http://www.carrieretijger.nl/carriere/zelfonderzoek/persoonlijk-ontwikkelingsplan
Geen opmerkingen:
Een reactie posten